DANIŞMA ELEMANI
1. Alışveriş Merkezine ve marketlere girişlerde müşterilerin ilk soru ve talepleriyle muhatap olan kişidir.
2. Herhangi bir konuda müşterilerle muhatap olurken bir kurumu temsil ettiğinin bilincinde olarak, kılık-kıyafet ve hitabet tarzıyla insanların beğenisini kazanacak düzgün bir hareket tarzına ve kişiliğe sahip olmak durumundadır.
3. Müşterilerden gelen şikayet ve önerileri, müşterilerin isimlerini ve telefonlarını da yazarak gün sonunda Müşteri İlişkileri Sorumlusuna sunar.
4. Müşteri servisi güzergahları ve saatleri hakkında müşterilerin sorularına cevap verir.
5. Maxi Kart ödemelerini alır, müşterilerin ödemeyle ilgili sorunlarına gerekli açıklama ve çözümleri yapar.
6. Mağaza içerisinde duyurulacak olan anonsları yapar.
BAŞKASİYER
1. Başkasiyer yardımcısı, Şef kasiyer, Kasiyerler, Kasalar ve Müşteri Hizmetlerinden sorumludur.
2. Aylık fiyat farkı raporlarına göre finans departmanıyla yapılacak işlemleri yürütür.
3. Departman Müdürüyle birlikte aylık kasiyer (+,-) raporlarını değerlendirir.
4. Başkasiyer Yardımcılarını denetler ve görevlerini en iyi şekilde yapmalarını sağlar.
5. Sürekli personelini eğitir ve motive eder.
6. Karşılaşılan sorunlarla ilgili olarak personelinden aldığı bilgi ve önerileri Departman Müdürüne aktarır.
7. Güvenlik prosedürlerinin uygulanmasını sağlar ve denetler.
8. P.O.S makinaları ve kredi kartlarıyla ilgili problemlerde ilgili bankalarla irtibata girer ve sorunun çözülmesini sağlar.
BAŞKASİYER YARDIMCISI
1. Haftalık kasiyer ve şef kasiyer rotalarını yapar, başkasiyerin onayına sunar.
2. Haftalık olarak şef kasiyerlerin görevlerini tespit eder.
3. Departman müdürlüğünden gelen değişiklik ve yeni uygulamalar konusunda şef kasiyerleri bilgilendirir, ve kasiyerlere aktarılmasını sağlar.
4. Kasalardaki teknik arızalara müdahale eder, çözemediği sorunlarda teknik servise haber verir.
5. Günlük fiyat farkı ve kasa (+,-) raporlarının işlemlerini yapar.
6. Başkasiyerin onayı ile işlem gereği kredi kartlarından (-) slip çekme yetkisini kullanır.
ŞEF KASİYER
1. Kasiyerlerin görevlerini en iyi şekilde yerine getirmelerinden sorumludur.
2. Kasiyerlerin işyeri kurallarına (kılık-kıyafet, davranış tarzı, vb.) uymalarını sağlar ve denetler.
3. Kasiyerlerin gün içindeki bozuk para, fatura, rulo, poşet stoklarını kontrol eder ve stok takviyesini sağlar.
4. Günlük kasiyer kasa oturma planlarını hazırlar.
5. Kasalarda işlemleri yavaşlatan veya durduran her türlü problem ve aksaklığı amirlerine bildirir ve çözümünü takip eder.
6. Gün sonunda kasa kapama işlemlerini kendisinin yaptığı kasalardan toplanan hasılatı ve kasa raporlarını finansa teslim eder. Kasalarda çıkan bir problem gereği fiş iptali, ürün iptali ve satır iptali gibi işlemleri yapar.
7. Kasalarda yaşanan yoğunluklara göre, kasalar arası müşteri yönlendirmelerini yapar.
8. Gün içinde kasalardaki satınalınmayıp bırakılan ürünlerin reyonlara götürülmesini ve kasalarda unutulmuş ödemesi yapılmış ürünlerin Müşteri Hizmetleri elemanlarına teslim edilmesini sağlar.
9. Sürekli kasa önlerini kolaçan ederek, kasiyerlerin davranışlarını ve doğru işlem yapıp yapmadıklarını kontrol eder.
10. Kasa çıkışlarında alarm çaldığında uygun bir tavırla olaya girerek müşteriye ilk müdahaleyi yapar, olayın gidişatına göre gerekirse Müşteri İlişkileri Sorumlusundan ve Güvenlik Şeflerinden yardım ister.
KASİYER
1. Kasasında yeterince bozuk para, fatura, rulo ve poşet bulundurur.
2. Kasasının temizliğinden ve genel intizamından sorumludur.
3. Üzerine zimmetlenmiş olan fatura, günlük hasılat ve kasa avansından sorumludur.
4. Gün içerisinde kasasında bırakılan satınalınmayan ürünleri ve parası ödenip unutulmuş olan ürünleri Şef Kasiyerine teslim eder.
5. Güvenlik prosedürünün işleyişinde güvenlik personeline yardımcı olur.
6. Kasasına ödeme için gelmiş olan müşterinin, sepetini tamamen boşaltıp boşaltmadığını, kutulu ürünlerin kutu içlerini, okuttuğu ürün ile ekranda görünen ürünün aynı olup olmadığını kontrol eder.
7. Gün içinde kasasında meydana gelen her tür teknik arızayı Şef Kasiyerine bildirir ve çözülmesini sağlar.
MÜŞTERİ HİZMETLERİ ELEMANI
1. Sabah paketinin kasalara gönderilmesi, fiyat değişikliklerinin rapor olarak çekilmesi, etiket ve barkodların basılmasından sorumludur.
2. Gün içinde mağazadan gelen sorunlu malların ve imhaların irsaliyelerini kesip sisteme girişini yapar.
3. Müşteriden iade alınan ürünlerin sisteme girişini yapar, yanlış alınan veya beğenilmeyen ürünlerin birebir değişimlerini yapar.
4. Maxi Çarşı ve Butiklerden ve Toptan Satıştan gelen iadelerin sisteme girişini yapar.
5. Müşterilerin almış oldukları ürünlerin çalışıp çalışmadığını kontrol eder, Garanti Belgelerini onaylar ve kaşeler.
6. Müşterilerin paketlenmesini talep ettikleri hediyelik ürünleri uygun bir biçimde paketler.
7. Müşterilerden kendisine gelen şikayet ve önerileri rapor haline getirerek Müşteri İlişkileri sorumlusuna verir.
8. Mağaza girişlerinde ve satınalmasız çıkışlarda müşterilerin emanetlerini alır.
9. Müşterilerin poşetlerinin ağzını kapatır, içeriye ağzı açık poşetle girilmesini önler.
10. Müşterilerin unuttuğu ürünlerin tutanaklarını düzenler ve takibini yapar.
11. Satınalmasız çıkışlardan ödemesi yapılmamış ürün çıkışını engeller, alarm çaldığında olaya müdahale eder.
12. Gün sonunda Şef Kasiyerlere kasa kapatma işlemlerinde yardım eder.
13. Mağazalarda bulunan İnsert stoklarını takip ve takviye eder.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder