Toptan Müşteriler
Bu tip müşteri grubuna yapılmış olan satışlardan aşağıdaki sebeplerden dolayı iade oluşmaktadır.
a-) Müşteri firmaya sipariş edilen miktardan fazla mal gönderilmiş ise:
Örnek : A Firmasının B ürünü için aşağıdaki gibi firmamıza siparişi olduğunu düşünelim :
ÜRÜN FİRMA SİPARİŞİ İRSALİYEMİZ GİDEN MAL
B 100 120 120
1-Müşteri Firma giden malı kabul ederse problem oluşmaz. Eğer Müşteri Firma fazla göndermiş olduğumuz 20 adet malı istemez ise araç şoförümüz sevkiyatın kabul edilmeme sebebini belirten 3.nushalık Sorunlu Mal Kabul Formu düzenleyecektir. Eğer müşteri firma 20 adetlik ürüne anında iade faturası düzenlediği takdirde fatura kabul edilerek fatura ile birlikte ürünler ana depoda mal kabul şefine teslim edilecektir.
2- Bu formu araç şoförümüz ve müşteri firma yetkilisi tarafından ad ve soyadlarını açıkça yazarak karşılıklı imza edeceklerdir. Sorunlu Mal Kabul Teslim Formunun I. inci nüshası araç şoföründe kalacaktır, II. inci nüshası ise müşteri firmaya , III. Üncü nüshası ise gross satış bölümüne verilmiş olacaktır.
3-20 adet fazla giden ürünün geri getirilmesi aşamasında mali acıdan sorun olmaması için irsaliyeli faturanın tarafımızda kalan II. nüshasının arkasına “fazla gelen 20 adet B ürünü alınmamıştır ibaresi yazılacak ve müşteri firma temsilcisine imzalatılarak şirket kaşesi basılacaktır ve formla beraber ana depoya getirilecektir. Sorunlu Mal Kabul Formu ve İrsaliyeli faturamız Mal Kabul Şefine teslim edilecektir ve Mal Kabul Şefi Sorunlu Mal Kabul Teslim Formu üzerindeki irsaliye numaramızdan ürünlerin sisteme girişini satıştan iade ekranından yapacak ve iade işleminin çıktısı alınarak sorunlu mal kabul teslim formu III. üncü nüshası ile birleştirilerek gross satış bölümüne verecektir. Eğer ürünler müşteri firma faturası ile iade edilmiş ise sisteme bu evrak numarası ile yine aynı ekrandan yapılacaktır.
4-Mal Hazırlık Şefi Sorunlu Mal Kabul Teslim Formu I. inci nüshası ile irsaliyeli fatura nüshaları birleştirerek muhasebeye , mal kabul teslim formu III. üncü nüshasını ise gross satış bölümüne ertesi gün teslim edecektir.
b-) Müşteri firmaya sipariş edilen ve irsaliyemizdeki yazılı miktardan eksik mal gönderdiğimizde:
Örnek : A Firmasının B ürünü için aşağıdaki gibi firmamıza siparişi olduğunu düşünelim :
ÜRÜN FİRMA SİPARİŞİ İRSALİYEMİZ GİDEN MAL
B 100 100 80
1- Müşteri Firmaya eksik göndermiş olduğumuz 20 adet B malı için araç şoförümüz sevkiyatın kabul edilmeme sebebini belirten 3.nushalık Sorunlu Mal Kabul Formu düzenleyecektir. Eğer müşteri firma 20 adetlik ürüne anında iade faturası düzenlediği takdirde fatura kabul edilerek fatura ile birlikte ürünler ana depoda mal kabul şefine teslim edilecektir.
2- Bu formu araç şoförümüz ve müşteri firma yetkilisi tarafından ad ve soyadlarını açıkça yazarak karşılıklı imza edeceklerdir. Sorunlu Mal Kabul Teslim Formunun I. inci nüshası araç şoföründe kalacaktır, II. inci nüshası ise müşteri firmaya , III. Üncü nüshası ise gross satış bölümüne verilmiş olacaktır.
3- Sorunlu Mal Kabul Formu ve İrsaliyeli faturamız Mal Kabul Şefine teslim edilecektir ve Mal Kabul Şefi Sorunlu Mal Kabul Teslim Formu üzerindeki irsaliye numaramızdan ürünlerin sisteme girişini satıştan iade ekranından yapacak ve iade işleminin çıktısı alınarak sorunlu mal kabul teslim formu III. üncü nüshası ile birleştirilerek gross satış bölümüne verecektir. Eğer ürünler müşteri firma faturası ile iade edilmiş ise sisteme bu evrak numarası ile yine aynı ekrandan yapılacaktır.
4-Mal Hazırlık Şefi Sorunlu Mal Kabul Teslim Formu I. inci nüshası ile irsaliyeli fatura nüshaları birleştirerek muhasebeye , mal kabul teslim formu III. üncü nüshasını ise gross satışa bölümüne ertesi gün teslim edecektir.
5-Müşteri firma 20 adet eksik giden ürüne iade faturası düzenlemek istemez ve eksik giden malı bir sonraki sevkiyatta talep ederse 20 adet B malının müşteri firmaya taşınması aşamasında mali acıdan bir sorun olmaması için elle kesilmiş bir sevk irsaliyesi düzenlenecek ve ürün teslim edildiğinde karşı firmaya imzalatılmayacaktır.
c-) Müşteri firmaya siparişinden ve irsaliyemizdeki yazılı miktardan fazla mal gönderilmiş ise :
Örnek : A Firmasının B ürünü için aşağıdaki gibi firmamıza siparişi olduğunu düşünelim :
ÜRÜN FİRMA SİPARİŞİ İRSALİYEMİZ GİDEN MAL
B 100 100 120
Müşteri firmaya mal teslimi esnasında araç şoförü böyle bir durum tespit ettiğinde 20 adet fazla giden malı müşteri firmaya teslim etmeyerek ana depoya geri getirir. Depo Müdürüne bilgi verilir. Depo Müdürü konuyu araştırmak ve tekrar aynı durum ile karşılaşmamak için gerekli tedbirleri almak ve ilgili kişileri uyarmakla yükümlüdür.
d-) Müşteri firmaya hasarlı , satış ambalaj şekli bozuk mallar gönderilmiş ise:
Örnek : A Firmasının B ürünü için aşağıdaki gibi firmamıza siparişi olduğunu düşünelim :
Ürün Firma Siparişi İrsaliyemiz Giden mal Hasarlı mal
B 100 100 100 20
1-Araç şoförü Müşteri Firmaya hasarlı göndermiş olduğumuz 20 adet B malı için sevkiyatın kabul edilmeme sebebini belirten 3.nushalık Sorunlu Mal Kabul Formu düzenleyecektir. Eğer müşteri firma 20 adetlik hasarlı ürüne anında iade faturası düzenlediği takdirde fatura kabul edilerek fatura ile birlikte ürünler ana depoda mal kabul şefine teslim edilecektir.
2- Bu formu araç şoförümüz ve müşteri firma yetkilisi tarafından ad ve soyadlarını açıkça yazarak karşılıklı imza edeceklerdir. Sorunlu Mal Kabul Teslim Formunun I. inci nüshası araç şoföründe kalacaktır, II. inci nüshası ise müşteri firmaya , III. Üncü nüshası ise gross satış bölümüne verilmiş olacaktır.
3-20 adet fazla giden ürünün geri getirilmesi aşamasında mali acıdan sorun olmaması için irsaliyeli faturanın tarafımızda kalan II. nüshasının arkasına “hasarlı gelen 20 adet B ürünü alınmamıştır ibaresi yazılacak ve müşteri firma temsilcisine imzalatılarak şirket kaşesi basılacaktır ve formla beraber ana depoya getirilecektir. Sorunlu Mal Kabul Formu ve İrsaliyeli faturamız Mal Kabul Şefine teslim edilecektir ve Mal Kabul Şefi Sorunlu Mal Kabul Teslim Formu üzerindeki irsaliye numaramızdan ürünlerin sisteme girişini satıştan iade ekranından yapacak ve iade işleminin çıktısı alınarak sorunlu mal kabul teslim formu III. üncü nüshası ile birleştirilerek gross satış bölümüne verecektir. Eğer ürünler müşteri firma faturası ile iade edilmiş ise sisteme bu evrak numarası ile yine aynı ekrandan yapılacaktır.
4-Mal Hazırlık Şefi Sorunlu Mal Kabul Teslim Formu I. inci nüshası ile irsaliyeli fatura nüshaları birleştirerek muhasebeye , mal kabul teslim formu III. üncü nüshasını ise gross satışa bölümüne ertesi gün teslim edecektir.
5-Müşteri firma 20 adet hasarlı giden ürüne iade faturası düzenlemek istemez ve hasarlı giden malı bir sonraki sevkiyatta talep ederse 20 adet B malının müşteri firmaya taşınması aşamasında mali acıdan bir sorun olmaması için elle kesilmiş bir sevk irsaliyesi düzenlenecek ve ürün teslim edildiğinde karşı firmaya imzalatılmayacaktır
e-) Müşteri firmaya gönderilen mal çeşidi ile irsaliyemizde kesilen mal çeşidi arasında fark olmasından dolayı:
Örnek 1 : A Firmasının B ürünü için firmamıza aşağıdaki gibi sipariş verdiğini , ancak giden ürünün C ürünü olduğunu düşünelim :
Firma Firma İrsaliyemizdeki İrsaliye Giden Giden
Sip.Çeşidi Sip.Mik Mal çeşidi Miktarımız Mal Mal mik.
B 100 C 100 C 100
1-Araç şoförü Müşteri Firmaya yanlış göndermiş olduğumuz 100 adet C malı için sevkiyatın kabul edilmeme sebebini belirten 3.nushalık Sorunlu Mal Kabul Formu düzenleyecektir.
2- Bu formu araç şoförümüz ve müşteri firma yetkilisi tarafından ad ve soyadlarını açıkça yazarak karşılıklı imza edeceklerdir. Sorunlu Mal Kabul Teslim Formunun I. inci nüshası araç şoföründe kalacaktır, II. inci nüshası ise müşteri firmaya , III. Üncü nüshası ise gross satış bölümüne verilmiş olacaktır.
3-100 adet yanlış giden C ürünün geri getirilmesi aşamasında mali acıdan sorun olmaması için irsaliyeli faturanın tarafımızda kalan II. nüshasının arkasına “yanlış gelen 100 adet C ürünü alınmamıştır ibaresi yazılacak ve müşteri firma temsilcisine imzalatılarak şirket kaşesi basılacaktır ve formla beraber ana depoya getirilecektir. Sorunlu Mal Kabul Formu ve İrsaliyeli faturamız Mal Kabul Şefine teslim edilecektir ve Mal Kabul Şefi Sorunlu Mal Kabul Teslim Formu üzerindeki irsaliye numaramızdan ürünlerin sisteme girişini satıştan iade ekranından yapacak ve iade işleminin çıktısı alınarak sorunlu mal kabul teslim formu III. üncü nüshası ile birleştirilerek gross satış bölümüne verecektir. Eğer ürünler müşteri firma faturası ile iade edilmiş ise sisteme bu evrak numarası ile yine aynı ekrandan yapılacaktır.
4-Mal Hazırlık Şefi Sorunlu Mal Kabul Teslim Formu I. inci nüshası ile irsaliyeli fatura nüshaları birleştirerek muhasebeye , mal kabul teslim formu III. üncü nüshasını ise gross satışa bölümüne ertesi gün teslim edecektir.
5-Müşteri firma 100 adet yanlış giden ürüne iade faturası düzenlemek istemez ve yanlış giden malı bir sonraki sevkiyatta talep ederse 100 adet B malının müşteri firmaya taşınması aşamasında mali acıdan bir sorun olmaması için elle kesilmiş bir sevk irsaliyesi düzenlenecek ve ürün teslim edildiğinde karşı firmaya imzalatılmayacaktır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder