1-SORUNLU İADELER
A - Ana Depo B -Tali Depolar C - Müşteriden İadeler
Perakende
Toptan
2-NORMAL İADELER
A - ANA DEPODA OLUSAN İADE SEBEPLERI
1-Ürünün kırılması
-Personel
2-Ürünün satış ambalaj şeklinin bozulması
3-Ürünün son kullanım tarihinin geçmesi
4-Ürünün hasarlı hale gelmesi
5-Teknik sebeplerden dolayı Ürünün muhteviyatını kaybetmesi
(Örn : Soğuk dolabın bozulması)
6- Boş Ambalaj bulunması
Yukarıda sıralanan sebeplerden dolayı Ana Depoda Ürün iadeleri oluşmaktadır. Bu durumlarda ;
1- İade Malların Firma bazında kolilenecektir.
2- Mal Hazırlık Şefi 2.nüsha SORUNLU İADE MALLAR ÇIKIŞ FİŞİNİ hazırlayıp imzalayacak ve onay için Depo Müdür veya Yardımcısına imzalatacaktır.
3- Mal Hazırlık Şefi SORUNLU İADE MALLAR ÇIKIŞ FİŞİNI baz alarak Ana Depoya ait ürünleri ürünler üzerindeki barkodlardan scannerle okutup İADE MALLAR DEPOSUNA depolar arası transfer ekranından dahili mal hareket fişi (yarım sürekli form 3.nüsha) ile kesip stokların kaydı olarak intikalini sağlayacaktır.
4- Mal Hazırlık Şefi dahili mal hareket fişini alıp sorunlu iade mallar fişi ile karşılaştırıp stokların çıkışlarını kontrol edecektir. İade ürünler İADE MALLAR DEPOSUNA gönderecek ve dahili mal hareket fişi karşılıklı olarak Mal Hazırlık Şefi ve İade Mallar Sorumlusu tarafından açıkça isim ve soy isimleri yazılıp imzalanarak teslim işlemi gerçekleşecektir.
Mal Hazırlık Şefi dahili mal hareket fişinin tüm nüshalarını ve sorunlu iade mallar çıkış fişini II. inci nüshasını alarak ertesi gün muhasebeye, sorunlu iade mallar çıkış fişini I. inci nüshasını ise satın alma bölümüne teslim edecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder