16 Ocak 2010 Cumartesi

Prosedürler : İade Prodesürü-3

C – MÜŞTERİDEN İADELER

1- Perakende Müşteriden İadeler :

    Müşteri Ürün İade etme sebepleri

1- Müşterinin almış olduğu ürünü beğenmeyerek geri iade etmek isteyişi :
2- Müşterinin almış olduğu ürünün arızalı çıkması dolayısıyla iade etmek isteyişi:
3- Müşterinin almış olduğu ürünün bozuk çıkması dolayısıyla iade etmek isteyişi:

1- Müşterinin almış olduğu ürünü beğenmeyerek geri iade etmek isteyişi :
A) Müşteriden iade alınacak orijinal ambalajı bozulmamış,kullanılmamış,sağlam ürün fatura ya da fiş ibraz edilerek iadesi alınır veya değiştirilir. İade alım süresi fatura veya fişte yazılı tarihten itibaren 15 gündür.
B) İade alınan ürünlerin ambalajı bozulmuş ancak ürün yeniden ambalajlanabilecek nitelikte ise veya ambalajsız olarak tekrar mağazada satılabilecekse,ürünün parçaları tam,sağlam ve eksiksiz ise iade alınır veya değiştirilir.

Örnek 1:
Ambalajı bozulmuş bir gömlek eğer kullanılmamış ise mağazada tekrar ambalajlanabileceği için veya askıda satılabileceği için iade alınabilir. Ancak ürün bir parfüm ise ambalajı açıldığında ambalajının parçalanmış olmasından dolayı bir daha satılamayacağı için iade alınmaz veya ürün değiştirilmez.

Örnek 2:
Kişisel bakım ürünlerinin ambalajı açılmış ise ürün sağlam ve kullanılmamış görüntüsünde olsa dahi iade alınmaz veya değiştirilmez. Örneğin satışı yapılan bir elektrikli tıraş makinası veya epılasyon aletinin müşteri tarafından iadeye getirildiğinde bu ürünlerin müşteri tarafından kullandıktan sonra ürünü temizleyip kullanılmamış gibi getirebileceği için hijyen acısından iadesi yapılamaz veya değiştirilemez.

Her ne kadar yukarıdaki örneklerde problemlerin kesin hatlarıyla çizilmiş olsa dahi mağaza ve müşteri hizmetleri müdürlüğü gelen ürünü mağazada tekrar satılamayacak durumda olması halinde ilgili satın alma müdürlüğüne müracaat ederek ürünün firmaya iadesi mümkün ise ürünü iade alır veya değiştirebilir. Eğer ürün firmaya iade edilemiyorsa ürünün değeri ve müşterinin Maxi’ ye katkıları göz önüne alınarak müşteri hizmetleri ve mağaza müdürlüğü yetkisinde müşteri memnuniyeti için inisiyatifi doğrultusunda ürünü iade alır veya değiştirir.

C) Kesilen tüm metrajlı ürünler müşterinin isteğine göre kesildiği için ve kesilen ebatta bir başkasına satılamayacağından dolayı iade alınmaz ve ürün değiştirilmez.

- Reyon görevlisi müşterinin talep etmiş olduğu ürünün ölçüsüne göre barkod çıkaracak.
- Çıkarılan barkodla birlikte reyon görevlisi kasaya giderek müşteriye ödemesi yaptırılacaktır.
- Reyon görevlisi ürünü kestirerek müşteriye teslim edecektir.

2- Müşterinin almış olduğu ürünün arızalı çıkması dolayısıyla iade etmek isteyişi:

A- Müşteriden iade alınacak orijinal ambalajı bozulmamış, kullanılmamış sağlam ürün fatura ya da fiş ibraz edilerek iadesi alınır veya değiştirilir. İade alım süresi fatura veya fişte yazılı tarihten itibaren 15 gündür. Ancak iade günü olan 15 gün içerisinde son kontrol kaşesi basılması gereken ürünlerde yazılı duyuru yaptığımız için ürün arızalı diye getirilmiş ambalajı açılmış, kullanılmış yada kullanılmamış bir ürün ise ambalajı üstünde ve ürün üzerinde son kontrol kaşesi varsa veya yok ise ürün satılırken kontrol edilip verildiği için eğer son kontrol kaşesi yok ise kaşeyi bastırmasını yazılı duyuru yaptığımız halde kaşe bastırılmadığı için ürün iade alınmaz ve değiştirilmez. Ancak ürünün firma garantisi var ise bu ürün müşteri veya MAXI tarafından firma yetkili servisine gönderilir yada müşterinin isteğine göre MAXI firma yetkili servisini müşterinin ürünün bulunduğu yere gönderir ve servis raporu doğrultusunda üretim hatası var ise ürün iade alınır veya değiştirilir. Eğer arıza müşteri hatasından kaynaklanıyor ise ürünün müşteri tarafından yetkili servise gönderilerek tamir ettirilmesi istenir. Ancak müşteri memnuniyeti için Mağaza Müdürlüğü ve Müşteri Hizmetleri Müdürlüğü ürünün arızasının üretim hatası olduğuna kesin emin olursa Satın alma Müdürü ’nün onayını alarak firmadan değiştirme imkanı var ise ürün iade alınır yada değiştirilir. Eğer ürün firmaya iade edilemiyorsa , tekrar satışa sunulamayacaksa ve ürünün garantisi ve servisi yoksa ürünün değeri ve müşterinin MAXI ‘ ye katkıları ve ilişkileri göz önüne alınarak Müşteri Hizmetleri Müdürlüğü ve Mağaza Müdürlüğü tarafından ürün iade alınır veya değiştirilir.

B) İade edilen arızalı ürünün ambalajında veya kendi üzerinde son kontrol kaşesi var veya yok ise 15 günü geçmiş olan ürünlerde iade ve değiştirme yapılamaz. Ürün servis garantisinde ise ilgili firma servis prosedürü uygulanır.

Eğer mağaza ve müşteri hizmetleri müdürlüğü gelen ürünün mağazada tekrar satılamayacak durumda olduğu kanaatinde iseler ilgili satın alma müdürlüğüne müracaat ederek ürünün firmaya iadesi mümkün ise ürünü iade alır veya değiştirebilirler. Ürün firmaya iade edilemiyorsa ve ürünün garantisi ve servisi yoksa ürünün değeri ve müşterinin Maxi’ ye katkıları göz önüne alınarak müşteri hizmetleri ve mağaza müdürlüğü yetkisinde müşteri memnuniyeti için inisiyatifi doğrultusunda ürünü iade alır veya değiştirirler.
3- Müşterinin almış olduğu ürünün bozuk çıkması dolayısıyla iade etmek isteyişi:


A- Müşteriden iade alınacak ürünün orijinal ambalajı bozulmamış, kullanılmamış ürün fatura ya da fiş ibraz edilerek iadesi alınır veya değiştirilir. İade alım süresi fatura veya fişte yazılı tarihten itibaren 15 gündür. Ancak satın alınan ürün son kullanma tarihi geçmemiş ve ambalajı açılmış olsa dahi tüm gıda ürünlerinin müşteri tarafından bozuk olarak iade veya değiştirilmek istendiğinde müşteri hizmetleri müdürlüğü veya mağaza müdürlüğü tarafından ürünün alındığı andan itibaren saklama koşullarının uygun olarak yerine getirilip getirilmediği incelenir. Saklama koşulu yerine getirilmiş ürünün fatura ve fiş tarihinden itibaren iade günü olan 15 günü geçip geçmediği dikkate alınmayarak ürün iade alınır yada değiştirilir. Ancak müşteri tarafından saklama koşulu yerine getirilmemiş ve iade süresi olan15 günü geçmiş bozuk ürünler iade alınmaz veya değiştirilmez. Eğer ürün firmaya iade edilemiyorsa, tekrar satışa sunulamayacaksa ve ürünün garantisi ve servisi yoksa ürünün değeri ve müşterinin MAXI ‘ ye katkıları ve ilişkileri göz önüne alınarak Müşteri Hizmetleri Müdürlüğü ve Mağaza Müdürlüğü tarafından ürün iade alınır veya değiştirilir

B- Ürünün son kullanım tarihleri kısa süreli (en az 5 gün en çok 10 gün) olan tüm gıda ürünleri bozuk diye iade veya değiştirilmek istendiğinde müşteri hizmetleri müdürlüğü veya mağaza müdürlüğü tarafından ürünün saklama koşulu incelenerek alındığı tarihten itibaren ürünün imal tarihi ve son kullanma tarihi değerlendirilerek ürünün iadesi veya değiştirilmesi aşağıdaki örneklere göre yapılır.

ÖRNEK(1):
Ürün Paket Piliç Kullanma Süresi 10 gün.
İmal Tarihi : 10.11.1998
Son Kul. Tarihi : 20.11.1998 (10 Gün)
Fat. Tar. ve Fiş Tarihi : 13.11.1998
Normal İade Günü : 13.11.19988.11.1998 (15Gün)
Örnekte görüldüğü gibi paket piliç 13.11.1998 tarihinde alınmasına rağmen imalat tarihi 10.11.1998 son kullanma tarihi 20.11.1998 olduğundan bu tür ürünlerin 21.11.1998 tarihinden sonra iadesi veya değiştirilmesi yapılmaz.

ÖRNEK( 2):
Ürün Paket Piliç Kullanma Süresi 10 gün
İmal Tarihi : 10. 11.1998
Son Kul. Tarihi : 20.11.1998 (10 GÜN )
Fat. Tar. Ve Fiş Tarihi : 13.11.1998
Normal İade Günü : 13.11.1998 --- 28.11.1998(15GÜN)
Örnekte görüldüğü gibi paket piliç 13.11.1998 tarihinde alınmasına rağmen imalat tarihi 10.11.1998 son kullanma tarihi 20.11.1998 olduğundan bu tür ürünlerin 15.11.1998 tarihinden sonra iadeye geldiğinde ürünün saklama koşulları yerine getirilmiş ise iadesi ve değiştirilmesi yapılır. Ancak saklama koşulu yerine getirilmemiş ürünün 13.11.1998 tarihinde alınıp 15.11.1998 iadeye getirilmiş olsa dahi iade süresi olan 15 günü geçmediği halde iadesi veya değiştirilmesi kabul edilmez.

ÖRNEK(3):
Ürün Tat Bezelye: Kullanma Süresi 12 Ay.
İmal Tarihi : 01.01.1998
Son Kullanma Tarihi : 31.12.1998
Fat. Tar. ve Fiş Tarihi : 16.12.1998
İade Süresi : 16.12.1998__ 31.12.1998 ( 15 Gün )
Örnekte görüldüğü gibi Tat Bezelye 16.12.1998 tarihinde müşteri tarafından alınmış ve 31.12.1998 tarihleri içinde iadeye gelmişse bu ürünün müşteri hizmetleri personeli tarafından iadesi alınır veya değiştirilir.

ÖRNEK(4):
Ürün Tat Bezelye: Kullanma Süresi 12 Ay.
İmal Tarihi : 01.01.1998
Son Kullanma Tarihi : 31.12.1998
Fat. Tar. ve Fiş Tarihi : 16.12.1998
İade Süresi : 16.12.1998__ 31.12.1998 ( 15 Gün )
Örnekte görüldüğü gibi Tat Bezelye fiş ve fatura tarihinden itibaren 15 Gün içerisinde iadeye gelmediğinden dolayı 31.12.1998 tarihinden itibaren iadesi veya değiştirilmesi yapılmaz.

ÖRNEK 5 :
Unlu mamullerden alınan ekmekte imalatından dolayı her hangi bir hata var ise (ekmek içinde çöp,tel vs gibi) ekmek ve mamulatlarının iadesi iade günleri göz önüne alınmayarak iadesi veya değiştirilmesi yapılır. Ancak pasta ve tatlı mamullerinde saklama koşulları yerine getirilmiş ise en fazla 3 gün içinde iadesi alınır veya değiştirilir. Saklama koşulları yerine getirilmemiş olan ürünler belirlenen iade günleri içinde iade edilse dahi iadesi ve değiştirilmesi yapılmaz

ÖRNEK 6:
Temizlenmiş veya temizlenmemiş olarak sattığımız deniz ürünlerinin saklama koşulları yerine getirilmiş ise en fazla 3 gün içinde iadesi alınır veya değiştirilir. Saklama koşulları yerine getirilmemiş olan ürünler belirlenen iade günleri içinde iade edilse dahi iadesi ve değiştirilmesi yapılmaz

ÖRNEK 7:

Açık şarküteri ürünleri (dilimlenerek satılan sucuk,salam kavurma ,kalıp olarak satılan beyaz peynir,kaşar peynir ve açık olarak satılan soğuk meze ürünleri)saklama koşulları yerine getirilmiş ise en fazla 3 gün içinde iadesi alınır veya değiştirilir Saklama koşulları yerine getirilmemiş olan ürünler belirlenen iade günleri içinde iade edilse dahi iadesi ve değiştirilmesi yapılmaz

ÖRNEK 8:
Günlük ve taze olarak sattığımız sebze meyve ürünlerinde ürün bozuk ise (karpuzun kelek çıkması,portakalın susuz olması gibi) 3 gün içinde iadesi alınır veya değiştirilir

Tüm bu örneklerde ve örneklerin dışında oluşan müşteri ürün iadelerinde ürünün değeri ve müşterinin MAXI ‘ ye katkıları ve ilişkileri göz önüne alınarak Müşteri Hizmetleri Müdürlüğü ve Mağaza Müdürlüğünün inisiyatifi doğrultusunda tarafından ürün iade alınır veya değiştirilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder