SATINALMA GRUP MÜDÜRÜ
1.Sektörü ve rakipleri yakından takip ederek değişen piyasa şartlarına göre satınalma stratejilerine yön verir.Bu amaçla fuar,seminer,firma ziyareti ve bölgesel seyahat gibi piyasa araştırmasına yönelik ufuk açıcı organizasyonlara azami ölçüde katılır.
2.Mevcuttaki ürün portföyüne hakim olarak,özellikle piyasaya yeni çıkan ürünleri anında yakalamak veya yöresel olarak halihazırda var olan otantik ,ilgi ve talep uyandıracak ürünleri portföye katmak ve portföyümüzde mevcut ürünleri de daha ucuza ve daha iyi şartlarda temin edebilmek için sürekli düşünce ve hareket kıvraklığı içinde olur.Sistemsel olarak Piyasa Araştırmaları ve Muadil Ürünler Kontrol Raporu ve Marka Kontrol Raporlarından veri alır.
3.Piyasa araştırmaları sonucunda veya portföy ihtiyacını karşılamak üzere bulunmuş olan yeni firma görüşmelerine katılıp satınalma anlaşmasını yapar.
4.Biten yıl içindeki firma ve ürün rantabilitesine hakim olarak,Yılbaşı firma görüşmelerine katılır ve yeni yılda geçerli olacak çalışma şartlarını ve kondisyonlarını belirler.
5.Yıl içinde ana firmalarla yapılan dönemsel toplantılara katılır ve uygulama ve aktivitelerin daha avantajlı hale çevrilebilmesi için satınalma gücünü ve piyasa hakimiyetini kullanır.
6.Mağaza içi ürün ve reyon kontrolünü sıklıkla yaparak mağaza müdürlüğüne gerekli tanzim teşhir desteği ve öneriler verir ;ürün portföyü ve tanzim –teşhir açısından mağaza müdürlüğünden gelen talep ve önerileri süratle değerlendirerek ilgili ürünlerde promosyon,kampanya vb. satış ve verim artırıcı çalışmaları planlar ve gerekli koordinasyonu sağlar.
7.İnserte konacak ürünleri belirleyerek ilgili firmalarla alış-satış kondisyonlarını tespit eder;insert hazırlık ve onayının zamanında gerçekleştirilmesi için gerekli kontrol ve takipleri yapar.aynı zamanda bu amaçla gereken desteği Grup Yönetmenine verir.
8.Grup Yönetmeninin çözemediği lojistikle ilgili bütün sorunlarda devreye girer.
9.Rutin dışı oluşturulan özel alım siparişlerini kurgular ve gerekçeleriyle birlikte Kurulun onayına sunar.
10.Firma- Marka –Kırılım Bazında Sipariş Özet Raporundan hareketle ,herhangi bir firmaya gereksiz ve dengesiz bir sipariş verilip verilmediğine ilişkin bilgileri Grup Yönetmeninden alır.
11.Hedef ve Gerçekleşen Satış Bilgileri Kontrol Raporu ve Kırılım Bazında Marka Kar Analizi Raporundan hareketle satış ve karlılık bakımından sorun teşkil eden firmaları ve ürünleri tespit ederek ,sorunlu firma ve ürünlerle ilgili acil çözüm yolları bulur ve ilgili grubun satış ve karlılık açıklarını kompanse edici çalışmalar planlar.
12.Muhaberattan ve Grup Yönetmeninden gelmiş olan Fiyat Listelerini yorumlar,fiyat listelerine ilişkin yürürlülük tarihlerini netleştirdikten sonra Fiyat Listesi Giriş Talep Formuyla birlikte Satın Alma BİM departmanına gönderir.
13.Geçiş siparişi verilecek firmalara ilişkin olarak Grup Yönetmeniyle birlikte,Fiyat Listeleri ve Öneri Siparişler Kontrol Raporu üzerinde kurşun kalemle sipariş çalışması yaparak ilgili raporu imza eder.
14.Satış Fiyatı Geçiş Tarihine 2 Gün Kalanlar Raporu üzerinden ,mevcut stokları ve piyasa fiyatları açısından ileri tarihe atılması gerekenleri belirler ve Satınalma BİM sorumlusuna gönderir.
15.Süreli İndirim Bitiş Tarihine 4 Gün Kalanlar Raporu üzerinden ,firmayla gerekli görüşmeleri yaparak süreli indirim tarihini uzatma imkanını zorlar;ayrıca ürünlerin satış ve stok durumlarına bakarak süreli indirim fiyatından alınması gereken sipariş miktarını Grup Yönetmenine bildirir.
16.Promosyon Alış Bitiş Tarihine 4 Gün Kalanlar Raporu üzerinden ,ürünlerin mevcut stok ve satış seyrine bakarak promosyon fiyatından alınması gereken ürün miktarlarını belirler ve Grup Yönetmenine bildirir.
17.Grup içi eleman ,sorumluluk ve iletişim koordinasyonunun sağlanmasında Grup Yönetmenine destek olur ,gerekli durumlarda bizzat devreye girerek mevcut aksaklıkların giderilmesini sağlar.
18.Birim içinde alınması düşünülen personel adaylarıyla ilgili değerlendirmelerde bulunur.
SATINALMA GRUP YÖNETMENİ
1.Günlük olarak ,başında bulunduğu Gruba bağlı tüm gruplarla ilgili olarak,Yok Satanlar ve Satınalmanın Verdiği Siparişler Raporundan da yaralanarak ,sorumlu ve asistanlar tarafından gerekli sipariş organizasyonlarının zamanında ve düzenli olarak yapılmasını sağlar; gerekli teşvik ,yönlendirme ve ikazlarda bulunur.Tedarik ve sevkiyatında sorun yaşanan firmalarla ilgili gerekli çözümleri gerçekleştirmek için sorunları Grup Müdürüyle paylaşır.
2.Grosstan Alınan Siparişler ve Depolar Arası Transfer Kontrol Raporu üzerinden günlük olarak ,gross taleplerine karşılık ürün mevcutlarını ve satınalma sipariş durumunu değerlendirip Gross siparişlerinin zamanında ve eksiksiz olarak temin ve teslim edilmesini sağlar,çözüm bulamadığı konularda Grup Müdürünü derhal devreye sokar.Depolar arası transferlerde yaşanan sorunlarla ilgili Depo Müdürlüğüyle bağlantıya geçer ve gerekli durumlarda Gen. Müd. Muavinini devreye sokar.
3.Tolerans yüzdesi dahilindeki maksimum üstü siparişleri onaylar.
4.Tolerans yüzdesini aşacak miktarlarda promosyonel amaçlı özel alım siparişlerine ilişkin olarak,Maksimum –üstü Sipariş Talep Çıktısını alır.Kuruldan onay aldığı siparişleri onaylar ve ilgili çıktıyı klase eder.
5.Yeni açılan ürünlerle ilgili Grup Müdüründen imzalı veya promosyonel amaçlı alım olduğu için Kurul tarafından onaylanmış Yeni Ürün Sipariş Talep Formuna göre siparişleri girdirip onaylar ve ilgili formu klase eder.
6.Grup Müdürünce imzalanış ve Kurul tarafından onaylanmış olan Geçiş Siparişlerinin ilk ve kesin onaylarını yapar.İlgili raporu klase eder.
7.Firma-Marka-Kırılım Bazında Sipariş Özet Raporunu ekranına alarak ,bilgi ve belge dahilinde olmayan kontrolsüz ve dengesiz bir sipariş verilip verilmediğinden emin olur.
8.Tolerans yüzdesi dahilindeki maksimum-üstü transferleri onaylar.Tolerans yüzdesini aşan miktarlardaki transferlere ilişkin olarak ,Maksimum-üstü Transfer Talep Çıktısını alır;Kuruldan onay aldığı transferleri onaylar ve ilgili çıktıyı klase eder.
9.Tali Depolarda Bekleyenler Raporunu hafta başında ve hafta sonunda ekranına alarak,ilgili iadelerin zamanında firmalara gönderilmesini sağlar,sorunlu durumlarda Grup Müdürlüğünü bilgilendirerek çözümünü takip eder.
10.Kendi belirlediği rutin promosyonlar ile Grup Müdürü tarafından belirlenmiş olan özel promosyonların ve inserte konacak ürünlerin zamanında promosyon hazırlık ekranına girişini yaptırır ve ilgili Promosyon Hazırlık ve Onay Kontrol Raporunu inceleyip tespit ettiği sorunları işaretleyerek son kontrol ve onay için Grup Müdürüne verir.
11.İnsert Mevcut Kontrol Raporunu ekranına alarak ,insert ürünlerinin insert satış başlangıcından en az 3 gün önce bütün şubelerde var olmasını sağlar.
12.Hedef ve Gerçekleşen Satış Bilgileri Kontrol Raporunu her hafta başında ekranına alarak satış ve karlılık bakımından sorumlu görülen gruplarıyla ilgili görüşlerini Grup Müdürüyle paylaşır ve belirlenecek çözüm yöntemlerinin uygulanmasını ve takibini sağlar.
13.Rutin firma görüşmelerini yapar ve fiyat,iskonto,vade,uygulama ve aktivite bakımından yetersiz ve ilgisiz kalan firmalarla ilgili Grup Müdürüyle görüş ve izlenimlerini paylaşarak sorunların çözümü için gerekli takipleri yapar.
14.Firma temsilcileri tarafından kendisine veya sorumlu ve asistanları bırakılmış olan fiyat listelerini gecikmeden aynı gün içinde Grup Müdürüne ulaşmasını sağlar.
15.Birlikte çalıştığı personelin performans , uyum,iletişim ve total verimlilik bilgilerini Grup Müdürüyle paylaşır ve özel ilgi gerektiren personelle bizzat ilgilenir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder